بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۱

How to train your dragon 1

🎗 کارگردان: Dean DeBlois

نویسندگان: Cressida Cowell, Dean DeBlois

محصول آمریکا تولید کننده: Dream Works(2010)

ژانر: اکشن، ماجراجویی

🔺 گروه سنی: تصمیم گیری با والدین است.
این انیمه دارای صحنه‌های خشن و ترسناک است و برای کودکان زیر هشت سال مناسب نیست و برای سنین هشت تا سیزده سال نیز راهنمایی و همراهی والدین توصیه می شود (به دلیل چند مورد شوخی خاص).

✅ «هیکاپ»، نوجوان پانزده ساله‌ای از قبیله‌ی وایکینگ است. سرزمین آن‌ها به صورت مداوم مورد حمله‌ی اژدها قرار دارد و همه‌ی افراد قبیله از نوجوانی مهارت‌های جنگ با اژدها را می‌آموزند. اما هیکاپ به خاطر جثه‌ی کوچکش، توانایی جنگیدن با آن‌ها را ندارد. پدر هیکاپ (استویک) رئیس وایکینگ‌ها، مردی شجاع و نیرومند است و همواره پسرش را به‌خاطر عدم توانایی جنگیدن با اژدها مورد سرزنش قرار می‌دهد. هیکاپ تلاش می‌کند توجه و تمجید پدرش را به‌دست آورد، اما تاکنون موفق نشده‌است. هیکاپ روی اسلحه‌ای کار می‌کند که قادر است اژدهایی به نام «خشم شب» را به دام بیندازد. (اژدهایی که به باور مردم قبیله، بسیار خطرناک است. این اژدها تاکنون دیده نشده و اطلاعاتی راجع به آن ثبت نشده است). اما هم‌چنان با بی‌اعتمادی پدر و سایر افراد قبیله روبه‌رو است. زمانی که چند اژدها به دهکده‌ی آن‌ها حمله می‌کنند، هیکاپ اختراعش را امتحان می‌کند و … .

✍ هیکاپ پسری خلاق و باهوش است، اما طبیعت و ماهیت او برای جنگیدن با اژدها مناسب نیست. پدرش تا مدت‌های طولانی سعی می‌کند او را به سمت جنگ‌جو شدن سوق دهد و هیکاپ نیز تمام تلاش خودش را برای تحقق خواستهی پدر انجام می‌دهد.

داستانِ آشنایی است برای ما پدر و مادرهایی که سعی می‌کنیم فرزندمان را به سمتی هدایت کنیم که فکر می‌کنیم درست است! همین طور فرزندانی که هرگز استعداد و ماهیت درونی خود را کشف نمی‌کنند، یا در مسیر جلب رضایت پدر و مادر، ندای درونی خود را خاموش می‌کنند. مهم‌ترین درس در این انیمه، پذیرشِ خود است.

به جای این‌که سعی کنید کسی باشید که نیستید ، قبول کنید چه کسی هستید!

🔺 نامزد ۲ اسکار، برنده‌ی ۲۵ جایزه و نامزد ۶۰ جایزه دیگر

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *