پنیر رایگان برای کلاس دومی‌ها؟

کسانی که در پی «دانلود رایگان کتاب روان خوانی کلاس دوم» هستند شاید این ضرب‌المثل را نشنیده باشند که: پنیر رایگان را فقط در تله‌موش می‌توان یافت.

هر کتابی که منتشر می‌شود یا حتی قبل از چاپ، چه آموزشی باشد یا نباشد، از مراحل گوناگونی می‌گذرد: پژوهش، نگارش، ویراستاری، تصویرگری و … بعد هم که نوبت خرید کاغذ و چاپ مطالبی می‌رسد که نگاشته و پیراسته شده‌اند.

انجام هر کدام از مراحلی که نام بردیم، هزینه‌های معینی دارد. حتی اگر آن کتاب به چاپ هم نرسد، تدوین آن تا قبل از مرحله‌ی چاپ مستلزم صرف هزینه‌های قابل ملاحظه است. آن وقت چه‌طور می‌شود که کسی می‌تواند کتاب نشر خود را به رایگان در اینترنت بگذارد که دانلود شود؟

هدف از چنین کاری چه می‌تواند باشد؟

در هر زمینه‌ای اگر کسی شاغل حرفه‌ای باشد، نمی‌تواند محصولاتش یا خدماتش را بدون هیچ محدودیتی رایگان عرضه کند. زیرا قاعدتا باید زندگی‌اش از همان محل تامین شود. (این در شرایطی و برای مناطقی این کار انجام شود، بحث دیگری‌ست)

و اگر شاغل حرفه‌ای نباشد، بدیهی‌ست که ملزومات و دانایی حرفه‌ای آن کار را ندارد و حتی اگر رایگان هم عرضه کند، چیزی نیست که به کار آید.

 به همین دلیل حتی قبل از آن که بدانیم چه کتابی را می‌توان به این صورت دانلود رایگان کرد، می‌توان فهمید که آن کتاب‌ها نه برای تقویت روخوانی و نه برای هیچ وجه آموزشی دیگری به کار نمی‌آید.

هر کاری و من‌جمله تقویت روان‌خوانی را باید از راه‌های مناسب و حرفه‌ای پیش برد. وقت و نیروی فکری فرزندانمان را حرام کارهای تبلیغاتی و ترفندهای بیزنسی چند کاسب نکنیم.


در ادامه چند کتاب برای تقویت روخوانی کلاس دوم میبینیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *