چگونه زندگی، زندگی می‌سازد؟

فلورا تاجیکی که بیمارانش او را دکتر فلورا تاجیکی می‌نامند، بیست و چند سال مستقیم در مامایی تجربه اندوخته است. او این تجربه را نه در شرایط آسان و راحت، که در دشوارترین شرایط زیستی و در مناطق مختلف کشور و به ویژه مناطق مرزی به دست آورده است. در شرایط سختی که فقط یک فقره‌اش تصادف شدید در جاده بود. آن هم تصادف وحشتناکی که حتی زنده ماندنش نشانه‌ی لطف خدا بود، چه رسد به آن که بتواند برخیزد و راه برود و به دنبال کسب تجربه‌های جدید برود.

وقتی می‌گوییم تجربه، معنای اصلی آن در آن چیزهایی است که افرادی مانند او کسب کرده و معلومات و دانشی که از رهگذر این تجربه‌های بسیار سخت و بسیار گران‌بها به دست آمده است.

اصلاح سبک زندگی فلورا تاجیکی

به همین دلیل و به خاطر همین رفتن تا اعماق پیچیده‌ی زندگی است که خانم تاجیکی می‌تواند روش بسیار موثری را به تدریج و ذره به ذره ابداع کند که می‌تواند در حل یکی دو مشکل عمده و حاد زنان سرزمین‌مان موثر باشد. آن هم با تاثیری گاه در حد معجزه!

روشی که می‌تواند داستان‌ها و آرزوهای محال بسیاری از زنان کشور را جامه‌ی عمل بپوشاند. چهل داستان محال در کتاب «دیدید منم مامان شدم» را حتما بخوانید. بسیار جذاب و خواندنی هستند.

اما این روش چه پیچیدگی و چه بغرنجی دارد که تاکنون از دید و دست پزشکان و مراکز مدرن دور مانده بود؟

واقعیت این است که این روش بسیار ساده می‌نماید. چند دستور ساده‌ی تغذیه و دارویی و تنظیم خواب و از این قبیل. اما مجموعه‌ی این دستورالعمل‌ها به ظاهر ساده می‌نماید. یعنی ساده هستند اما سادگی دلپذیری که از دالان تو در تو و بسیار پیچیده‌ی زندگی عبور کرده‌اند.

اصلاح سبک زندگی به روش فلورا تاجیکی به دلیل پشتوانه‌ی عمیق آن تجربه‌های ارزشمندست که می‌تواند این‌چنین موثر باشد و آرزوی زنانی را برآورده کند که در حسرت بچه‌دار شدن، سال‌ها سختی کشیده‌ بودند. صدها دعای خبر بدرقه‌ی راه اوست.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *