مرور را ادامه دهید

مرور کلاس اول برای پایه‌ دوم نباید فقط منحصر به تابستانی باشد که حد فاصل پایه‌های اول و دوم قرار دارد. این مرور باید در روزها و هفته‌ها و ماه‌هایی نیز ادامه یابد که دانش‌آموز در پایه‌ی دوم تحصیل می‌کند.

هر دانش‌آموزی ممکن است بخش‌هایی از نشانه‌های زبان فارسی فرانگرفته باشد یا فراگیری‌اش در ذهن او جاگیر و کاربردی نشده باشد.

این موضوع در درس‌های دیگر به‌ویژه ریاضی نیز ممکن است صدق کند. حتما می‌دانید که دانستن ریاضی در کلاس اول به این معنا نیست که او بتواند از یک تا صد را بشمارد. او مثلا باید بتواند تعداد اعضای مجموعه‌ها را بداند و آن‌ها را با هم مقایسه کند با مفاهیم مختلفی مانند بیشتر و کمتر در عمل آشنا شود و بتواند آن‌ها را به‌کار گیرد و …

مرور کلاس اول این امکان را به می‌دهد که دانسته‌های خود را بیشتر و کاربردی کند.

چگونه مرور کند؟

بدیهی‌ست اگر بخواهید او را مجبور کنید که بنشیند و دوباره  کتاب‌ها و درس‌های کلاس اول را بخواند، نتیجه‌ی مطلوبی نخواهید گرفت. او باید این مرور را با علاقه انجام دهد و از آن لذت ببرد

دو راه پیشنهادی درباره‌ی مرور کلاس اول برای پایه‌ی دوم

۱٫ در میان دوستان و آشنایان دانش‌آموز کلاس اولی پیدا کنید و با در توافق با او و خانواده‌اش از فرزندتان بخواهید که در یادگیری مفاهیم درسی کلاس اول به او کمک کند.

این یک قانون معتبر و بسیار مؤثرست و برای هر سنی و هر موضوعی  صدق می‌کند که:

«هیچ کس چیزی را واقعا یاد نمی‌گیرد مگر در صورتی ‌که آن را به دیگری آموزش دهد»

۲٫ خودتان نقش همان دانش‌آموز را به عهده بگیرید و سعی کنید هر روز برای مورد یا مواردی که به مفاهیم درسی کلاس اول مربوط می شود، از او کمک بگیرید. این روش به شرطی مؤثر است که بتوانید به طور جدی آن را انجام دهید و فرزندتان نیز آن را جدی بگیرد. برای تحقق چنین شرایطی باید هربار قدری فکر کنید و با آمادگی به سوی او بروید.

این روش قدری از وقت شما را می گیرد. فقط در صورتی که از چنین تعاملی با او لذت می‌برید این شیوه را انتخاب کنید.

*

به جز این دو پیشنهاد خودتان هم می‌توانید راه‌هایی را بیابید که موثر باشند.

فقط شرط لازم برای اجرای هر روشی آن است که فرزندتان از انجامش لذت ببرد.

مجموعه‌ کتاب‌های کلاس اولی نشر دبستانک می‌تواند امکان بسیار خوبی برای شما باشد. البته آن‌هایی را انتخاب کنید که سال گذشته مورد استفاده‌اش نبوده است.


کتابهای پیشنهادی دبستانک برای مرور کلاس اول + ارسال پستی رایگان


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *