فلسفیدن: راه درست «فلسفه برای کودکان»

🔻راهی نو و مؤثر

در ده سال اخیر نشر دبستانک توانسته است با کتاب‌های «فلسفیدن» راهی نو، موثر و جذاب برای افزایش توانایی اندیشیدن دانش‌آموزان ایران، تقویت روحیه‌ی پرسشگری و آموزش مهارت گفت‌وگو به آنان ایجاد کند.
راهی که کاملا بومی‌ست و از هیچ نظریه‌پرداز درجه چندم غربی نیز کپی‌برداری نشده است.

🔻 چرا شش‌کتاب فلسفیدن موفق است؟

شش‌کتاب فلسفیدن که برای کلاس‌های اول تا ششم دبستان طراحی و اجرا شده است، به دلایل زیر مورد استقبال دانش‌آموزان، معلمان، مادران و پدران قرار گرفته است:

➖۱. کتاب‌های فلسفیدن، دانش‌آموزان را به چالش با همه‌ی مباحث درسی در کتاب‌های درسی خودشان فرا می‌خواند و ابزار این چالش را نیز با ارائه‌ی نمونه‌های عینی در اختیارشان می‌گذارد.

➖۲. چالش با همه‌ی مباحث درسی، کودکان را قادر می‌کند تا ضمن تسلط بر مفاهیم علمی، در مورد آن‌ها به تفکر بپردازند و در گفت‌وگو با یک‌دیگر و اندیشیدن به مبانی آن‌ها، ذهن خود را به جست‌وجو و پژوهش و پرسشگری وادارند.

➖۳. کتاب‌های فلسفیدن، کار خود را (در صورت آمادگی معلمان) در همان کلاس درسی انجام می‌دهد که دانش‌آموزان هستند و نیاز به مکان و برنامه‌های جداگانه را مرتفع می‌کند.

➖۴. کتاب‌های فلسفیدن مانند سایر شش‌کتاب‌های دبستانک، ابزاری موثر برای کاربردی همه‌ی مباحث درسی هستند تا دانش‌آموزان بتوانند مصداق‌های عملی درسی‌هایی را که می‌خوانند در زندگی خودشان بیابند.

➖۵. مطالب کتاب‌های فلسفیدن رابطه‌ای دوسویه و متعامل بین مباحث درسی و تفکر دانش‌آموز برقرار می‌کنند. به این ترتیب دانش‌آموز با خواندن درس‌هایش با فلسفیدن بهتر می‌اندیشد و با اندیشیدن و چالش با مباحث درسی، آن‌ها را بهتر درک می‌کند.

➖۶. کار با کتاب‌های فلسفیدن، کشف ارتباط‌های عمودی و افقی میان مباحث ریاضی، علوم و فارسی را تسهیل می‌کند.

➖۷. کتاب فلسفیدن اول دبستان، هم چنین همراه با خواندن نشانه‌های زبان فارسی و طبق برنامه‌ی کتاب درسی پیش می‌رود و هر مطلبی با کلمه‌هایی نوشته شده که دانش‌آموز، همان‌جا خوانده است. به همین دلیل این‌ کتاب (همراه با کتاب سواد خواندن اول دبستانبهترین کتاب روان‌خوانی اول دبستان است.

🔷 اطلاعات مربوط به کتاب‌های فلسفیدن و نمونه‌هایی از صفحات آن‌ها را می‌توانید در ادامه ببینید.

➖ ارسال پستی کتاب‌های دبستانک، رایگان است.


۶ کتاب فلسفیدن برای اول تا ششم دبستان

ارسال پستی رایگان


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *