آموزش مهارت‌های اجتماعی در کتاب‌های دبستانک

🔻یکی از سه برگ برنده‌ی نشر دبستانک

در سال‌های اخیر دو روند مختلف که با یکدیگر ارتباط دارند رشد و گسترش بسیاری در جامعه داشته است.
اول این که توجه اکید والدین (به ویژه مادران) نسبت به درس و مدرسه و یادگیری فرزندانشان بسیار بیشتر شده است

نکته‌ی دوم توجه بسیار بیشتری‌ست که همگان (چه والدین و چه معلمان و چه صاحب‌نظران آموزشی) به کیفیت محتوای کتاب‌های درسی پیدا کرده‌اند. در سال‌های اخیر بسیار شنیده‌ایم، کسانی که از محتوای خشک کتاب‌های درسی می‌نالند و خواهان ارتباط مطالب کلاسی درسی با زندگی دانش‌آموز هستند. اخیرا هم آموزش و پرورش اعلام کرده که مطالب جدیدی که با مهارت‌های زندگی ارتباط دارند، جایگزین مطالب خشک کتاب‌های درسی خواهد شد.
نشر دبستانک از ابتدا بر «کاربردی کردن مباحث درسی» تاکید و اهتمام داشته است و این مقوله یکی از سه برگ برنده‌ی نشر دبستانک است که با استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان هم روبه‌رو شده است.

🔻 کاربردی کردن مباحث درسی

شش‌کتاب‌های دبستانک، الگوی جدید آموزشی دبستانک، شاهنامه‌های دبستانک و سایر کتاب‌های نشر دبستانک همه بر این اساس، به نگارش درآمده و منتشر شده‌اند. حتی کتاب‌های داستان یا کتاب‌های زیست‌محیطی و … مستقیما و به طریق مختلف، هم حاوی آموزش ده‌ها مهارت اجتماعی هستند و هم مستقیم یا غیرمستقیم با محتوای مباحث درسی ارتباط دارند.

➖ از طرفی معتقدیم همه‌ی مباحث کنونی کتاب‌های درسی در دوره‌ی دبستان (به ویژه محتوای کتاب‌های ریاضی و علوم) مستقیما با جزییات زندگی دانش‌آموزان ارتباط دارد. منتهی این ارتباط را باید با روش‌های جذاب نشان داد. کاری که با کتاب‌های دبستانک انجام می‌دهیم.

🔻 مهارت ها را دنبال کنید

حتی در کتاب‌های زیست‌محیطی کودکان که ظاهرا فقط حاوی آموزهای حفظ محیط زیست است، ده‌ها مهارت دیگر در زمینه‌های مختلف آموزش داده می‌شود. منتهی آموزه‌هایی که در متن و بطن اشعار داستان نهفته است.
در میان بیش از دویست کتابی که دبستانک تاکنون منتشر کرده است و حدود ۱۵۰ کتابی که در دست تولید است، حتی یک کتاب کودک را نمی‌یابید که حاوی آموزش مهارت‌های اجتماعی، درسی، اخلاقی و … نباشد.

🔷 در مطالب مختلف همه‌ی کتاب‌های دبستانک را از این منظر بررسی خواهیم کرد.

نویسنده: سیدرضا تهامی


مطالب پربازدید دبستانک

۱۰ کتاب برای تقویت روانخوانی کلاس اول

کتاب تقویت روخوانی کلاس اول

تقویت درک مطلب دبستانی ها

بهترین کتاب روانخوانی اول دبستان

خرید کتاب کودک

۴ کتاب تقویت درک مطلب کلاس اول

تقویت درک مطلب دبستانی ها

جدول کودکانه برای اول تا ششم دبستان

فلسفیدن برای اول تا ششم دبستان

روانخوانی کلاس اول

شاهنامه کودکان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *