والدین می توانند تخلف مالی مدارس را به شماره ۴۳۱۷ اطلاع دهند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: میزان سقف افزایش شهریه مصوب و فوق برنامه آموزشی مدارس غیردولتی ۳۰ درصد و حداقل میزان افزایش شهریه ۱۵ درصد است.

زینی‌وند در ادامه گفت: الگوی شهریه در ستاد تنظیم بازار مطرح و مصوب شده است که براساس آن میانگین افزایش شهریه ۲۳ درصد است.

زینی وند افزود: بالاترین میزان شهریه دریافتی برای دوره ابتدایی ۱۲ میلیون تومان، متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان و متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان است.

شناسایی ۴۵ مدرسه دارای شهریه غیرمتعارف و لغو مجوز ۷ مدرسه گران‌فروش

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴۰ تا ۴۵ مدرسه را که شهریه غیرمتعارف گرفته بودند شناسایی کردیم گفت: تعدادی تذکر و برخورد گرفتند و اخیرا هفت مدرسه که جزو مدارس برند هم هستند از طریق شورای نظارت تهران لغو مجوز شدند. تعدادی هم توبیخ کتبی دریافت کردند و برای برخی باید صدور رای انجام شود. نظارت ما حداکثری است و با هیچ کسی تعارف نداریم.

عودت شهریه فعالیت‌های غیرآموزشی مدارس در ایام کرونا

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه مدارس ملزم شدند هزینه فعالیت فوق برنامه غیرآموزشی را در ایام کرونا به خانواده ها برگردانند، گفت: مدارسی که هزینه فعالیت های فوق برنامه غیرآموزشی دریافت کرده اند طبق مصوبه شورای سیاستگذاری که به تک تک مدارس ابلاغ شده، باید هزینه فعالیت های انجام نشده را یا به اولیا بازگردانده و یا بابت شهریه سال آینده محاسبه کنند. همچنین موسسان موظف شدند حقوق معلمان را نیز به طور کامل پرداخت کنند و با موارد تخلف نیز برخورد شده است.

زینی وند با اشاره به نظارت‌ها بر مدارس در ایام ثبت نام گفت: پریروز یکی از اولیا به ما اطلاع داد که یک مدرسه ابتدایی ۱۷ میلیون شهریه می‌گیرد که بازرسان ما بلافاصله اعزام شدند. اولیای دانش‌آموزان موارد تخلف را حتما از طریق سامانه ۴۳۱۷ به ما اطلاع دهند و مطمئن باشند پیگیریم.

وی این را هم گفت که امکان شکایت حضوری به ویژه در مناطق یک تا شش تهران فراهم است و ناظران ما در ادارات مستقر هستند. در این ایام ۴۳۰ مورد شکایت از طریق ثبت در سامانه داشتیم که حدود ۱۰۰ مورد منتج به نتیجه شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره شهریه مراکز پیش دبستانی نیز اظهار کرد: سه نوع مرکز پیش دبستانی داریم؛ شهریه مراکز پیش دبستانی غیردولتی مستقل، بر اساس الگو تعیین و اعلام می‌شود. شهریه مراکز ضمیمه مدارس غیردولتی، ۸۰ درصد شهریه همان مدرسه است و تعیین شهریه مراکز پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی نیز در اختیار شوراهای آموزش و پرورش است و سال گذشته بالاترین میزان شهریه آن ها بیش از دو میلیون تومان نبود.

وی در پاسخ به اینکه برخی خانواده ها از عدم ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان در آموزشگاه‌های علمی و عدم عودت شهریه بابت خدمات ارائه نشده گلایه دارند، گفت: شهریه مراکز غیردولتی نیز اگر منجر به انجام تعهد نشده مشمول بخشنامه اعلامی ما می‌شود و آنها هم حتما باید شهریه را برگردانند یا برای سال آینده در نظر بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *