همسایه ی من توتورو My Neighbor Totoro

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – همسایه ی من توتورو My Neighbor Totoro

🎗 نویسنده و کارگردان: Hayao Miyazaki

ژاپن (۱۹۸۸) Studio Ghibli

ژانر: انیمیشن، خانوادگی، فانتزی

گروه سنی: برای همه‌ی گروه‌های سنی مناسب است، اما همراهی و راهنمایی والدین برای توضیح برخی تفاوت‌های فرهنگی توصیه می‌شود.

✅ «می» کودک خردسالی است که همراه پدر و خواهر بزرگش «ساتسکه»، برای زندگی به خانه‌ای دور از شهر می‌روند. مادر شان در بیمارستان بستری است و آنها باید به‌تنهایی با چالش‌های زندگی در محلی جدید روبرو شوند. دو دختر خانواده سرخوش و سبکبال از دیدن طبیعت زیبا، به همه جا سر می‌زنند و با توتورو، روح جنگل و دوستان او آشنا می‌شوند.

✍ این انیمه رابطه‌ی کودکان و طبیعت را به زیبایی نشان می‌دهد و یادآور می‌شود کودکان به طبیعت نیاز دارند و طبیعت بخشی از نیازهای آنها را پاسخ می‌دهد. بازی کودکان در طبیعت، زمینه‌ی خلاقیت‌ را در آنها پرورش می دهد و توانایی شناختی آنها را بالا می‌برد. ارتباط کودکان با طبیعت، باعث رشد همه جانبه در ابعاد فکری، اجتماعی، معنوی و احساسی می‌شود.

«هایائو میازاکی» یک صلح‌طلب، دوستدار محیط‌زیست تمام‌عیار است. در اغلب آثار او شخصیت محوری داستان، دختران و زنان جوان قوی، مستقل، باهوش و کنجکاوند. میازاکی درباره‌ی شخصیت‌های زن داستانش چنین می‌گوید: «خیلی از فیلم‌های من شخصیت‌های محوری زن قوی دارند؛ دخترانی مستقل و شجاع که برای جنگیدن در راه باورهایشان تردید نمی‌کنند. آن‌ها به دوست و حامی نیاز دارند اما هرگز به یک نجات‌دهنده نیاز ندارند. هر زنی به‌اندازه‌ی هر مردی قابلیت قهرمان بودن را دارد».

با اینکه از زمان ساخت این انیمه، حدود سی سال گذشته است ولی هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *