فرار مرغی

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – فرار مرغی Chiken run

🎗 نویسنده و کارگردان: Nick Park, Peter Lord

انگلستان، آمریکا، فرانسه (۲۰۰۰) Aardman Animations ,DreamWorks Animation, Pathé

ژانر: انیمیشن، کمدی، ماجراجویی

گروه سنی: به علت سطح محتوا و برخی صحنه‌های ترسناک برای کودکان زیر هفت سال مناسب نیست.

✅ آقا و خانم «توییدی» مرغدانی بزرگی را اداره می‌کنند. بیشتر مرغ‌ها از زندگی در مرغدانی و داشتن غذای کافی راضی هستند. فرار از مرغدانی «توییدی» و رسیدن به آزادی، یکی از آرزوهای «جینجر» است. او مرغ شجاعی است که راه‌های مختلفی را برای فرار امتحان می‌کند ولی هر بار بدون نتیجه، به مرغدانی بر می‌گردد. روزی اتفاقی می‌افتد که انگیزه‌ی جینجر و بقیه‌ی مرغ‌ها برای فرار بیشتر می‌شود.

✍ بچه‌ها در این انیمیشن مشاهده می‌کنند، مرغ‌ها با کار گروهی به هدف خود می‌رسند. توانایی کار گروهی، مهارت اجتماعی بسیار مهمی در همه‌ی سنین محسوب می‌شود. کودکان در آینده هر شغلی داشته باشند، باید توانایی کار با سایرین را بلد باشند و بتوانند با اعضای خانواده، دوستان، همسایه‌ها، همکاران یا مشتریان ارتباط برقرار کنند. یادگیری این مهارت به فرزند شما در تقویت بسیاری از مهارت‌های اجتماعی از جمله صبر، همدلی، برقراری ارتباط، احترام گذاشتن به سایرین، سازش و مدارا کمک می‌کند. بنابراین فرصت مناسبی است تا با طرح سوالاتی مشابه، ذهن کودکان را با این موضوع آشنا کنیم. آیا جینجر و دوستانش بدون کمک بقیه‌ی مرغ ها می‌توانستند موفق شوند؟

با هم‌فکری فرزندتان، سایر اعضای خانواده و دوستان، پروژه‌ای ساده مانند اجرای نمایش، بازی گروهی، آشپزی، درست کردن یک کاردستی و … تعریف کنید. برای هر کدام از اعضا نقشی تعیین کنید و با کمک یکدیگر آن را به اتمام برسانید. با انجام فعالیت‌های گروهی، کودکان یاد می‌گیرند عضوی از گروه بودن بسیار مهم است و گروه قوی تر از تک تک اعضا است.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *