دانش اموزان قزوین

۶۰ درصد دانش آموزان قزوینی دارای مشکلات قامتی هستند

۶۰ درصد دانش آموزان استان مبتلا به یکی از مشکلات و عارضه‌های ساختار قامتی هستند که عمده مشکل این افراد سر به جلو و یا شانه های نابرابر بر اثر حمل کوله‌های سنگین است.

برای کمک به حل این مشکل جسمی امسال طرح حرکات اصلاحی ویژه تمامی دانش آموزان ابتدایی استان که دارای معلم تخصصی ورزش هستند در حال اجراست.

در راستای اجرای این طرح اگر دانش‌آموزی دچار ناهنجاری باشند به کانون های حرکات اصلاحی که در مناطق تشکیل شده ارجاع داده می شود تا در کلاس های ویژه ای که برای این منظور در نظر گرفته شده است شرکت کنند.

تشخیص سریع ناهنجاری و کنترل منظم وضعیت بدنی، کاهش ضرورت استفاده از عمل جراحی و کم شدن احتمال بروز آسیب‌های ناشی از ناهنجاری‌های قامتی از اهداف این طرح است.

شیوع چاقی در بین دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی استان بیشتر است و از لحاظ روحی و روانی و جسمی عواقب نامطلوبی را برای آنان در پی دارد.

آپارتمان نشینی، سرگرمی‌های مجازی و استفاده‌ی دانش آموزان از تلفن‌های همراه سبب کم تحرکی دانش آموزان شده به طوری که براساس آمارها از هر چهار دانش آموز، یک نفر دچار چاقی است.

با ارایه برنامه تغذیه و تمرینات ورزشی به دانش آموزان، مقرر است  هر هفته نیم کیلو و در مجموع طی ۶ ماه ۱۲ کیلو از وزن اضافه دانش آموزان چاق کاهش یابد.

منبع: عین الله صادقی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین/ ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *