گرگ

دانش‌آموزان روستایی زنجان خودمراقبتی در برابر درندگان را جدی بگیرند

با توجه به فصل سرما و بارش برف‌های سنگین، لازم است روستائیان به ویژه دانش‌آموزان روستایی خودمراقبتی در برابر حیوانات درنده را جدی بگیرند.

طی ۲ سال اخیر هیچ حمله‌ای از جانب گرگ به انسان در این استان صورت نگرفته است. قبل از این، چند مورد حمله گرگ به انسان را در سطح روستاهای استان به ویژه در خدابنده داشتیم که با توجه به توصیه ها و هشدارهای خود مراقبتی و برگزاری دوره‌های آموزشی طی ۲ سال اخیر این موضوع به صفر رسیده است.   

سال ۹۶ تعداد ۱۳ نفر در این استان بر اثر حمله گرگ ها زخمی شده و برای مداوا و درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۳۰ مورد نیز حمله این حیوان به دام های اهلی، گزارش شد.  

براساس بررسی های انجام گرفته و وجود شواهد، حمله به ۲ کودک در روستاهای زواجر و زرند شهرستان خدابنده توسط گرگ‌های هیبریدی (سگ گرگ) که خطرناک تر از گرگ‌های معمولی هستند و هیچ ترس و واهمه‌ای از نزدیک شدن به انسان و سکونت‌گاه های انسانی ندارند، صورت گرفته بود.  

گرگ های معمولی اگر به انسان حمله ور شوند همان لحظه نخست طعمه خود را می درند اما اتفاق رخ داده در این ۲ روستای خدابنده حکایت از این داشت که این حیوانات مهاجم منتسب به گرگ پس از حمله به کودکان آنها را زنده به دهان گرفته و با خود برده اند.  

با توجه به سرمای شدید و احتمال نزدیک شدن حیوانات درنده به سطح روستاها و مدارس روستایی، دوره آموزشی ویژه در این مدرسه با هدف خود مراقبتی در برابر حیوانات درنده انجام گرفت و ۵۰ نفر از دانش‌آموزان پایه اول تا ششم حضور داشتند.

منبع: معاون نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان/ ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *