کتابخانه اردکان

نخستین کتابخانه سیار مدرسه در اردکان شروع به فعالیت کرد

برای نخستین بار و به همت گروه اردکانی‌های کتابخوان و جمعی از افراد خیر، طرح کتابخانه‌ی سیار مدرسه در ۲ واحد آموزشی این شهرستان شروع به فعالیت کرد.

در مرحله اول این طرح ۲ مدرسه کم برخوردار در زمینه کتاب و کتابخانه شناسایی شدند و سپس تعدادی کتاب از محل کمک‌های خیری با همت اعضای گروه اردکانی‌های کتابخوان خریداری شد.

این کتاب‌ها با حضور جمعی از مسوولان محلی به این ۲ مدرسه اهدا شد، دبستان پسرانه فردوسی و دبیرستان پسرانه شهید عاصی زاده از جمله واحدهای آموزشی هستند که مرحله‌ی نخست این طرح در آن‌ها اجرا شد.

کتابخانه‌ی سیار یاد شده عنوان طرحی است که برای اولین بار در کلاس پنجم مدرسه پسرانه فردوسی و با حضور شهردار، رییس شورای شهر و جمعی از مسوولان آموزش و پرورش و فرمانداری اردکان اجرا شد و بیش از ۱۵۰ کتاب خریداری شده در مرحله اول طرح به این کلاس تحت عنوان کتابخانه « سیار کلاسی» اهدا شد.

کتاب های این کتابخانه به صورت ماهانه در اختیار دانش آموزان مدرسه قرار دارد تا آنها از کتاب ها استفاده کنند.

به واسطه بودجه کم مدارس و به دلیل اهمیت کتابخوانی برای دانش آموزان، این طرح می تواند با بودجه کم در مدارس اجرا شود و بازدهی خوبی داشته باشد.

استفاده از ظرفیت خیرین در خرید کتاب و کتابخوانی امری پسندیده و لازم است و توجه خیرین را باید به اهمیت مبحث کتابخوانی جلب کرد تا کارهای بزرگی در این زمینه انجام دهند.


منبع: ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *