کاهش زمان آموزش

کاهش ۲۵۰ ساعتی زمان آموزش دانش‌آموزان

از سال ۹۵ طرح و سناریوهای مختلف آن در شورای عالی آموزش و پرورش آماده شده اما اختلاف بر سر این است که کدام مرجع موضوع را بررسی و تصویب کند.

امسال دانش آموزان ۱۵۰ روزبه مدرسه می‌روند و بیش از ۲۵۰ ساعت کاهش ساعات آموزش در سال داریم .

باید آموزش و پرورش را اساس و محور توسعه کشور بدانیم و اگر قرار است در کل کشور اتفاقی بیفتد بابد باور عمومی ایجاد شود که این اتفاق جز از مسیر آموزش و پرورش محقق نمی‌شود.

باید به مدیریت زمان توجه کرد.

اگر قرار است تحولی ایجاد شود، منع تداخل باید صورت گیرد. اکنون این موضوع زیاد شده است و هر سازمان و فردی به مسائل آموزش و پرورش به صورت غیر کارشناسی و غیرعلمی ورود می کند.

متاسفانه با مداخلات مجلس شورای اسلامی روبروییم که موانع جدی در راه تحول ایجاد کرده است. گاهی با یک طرح یک هفته ای، یک موضوع را تحمیل می‌کنند که تنوع مدرسه نمونه‌ای از آن بود.

مدارس را به خاطر هر اتفاقی تعطیل می‌کنیم اما تلاش نمی‌کنیم مقررات را با نظام آموزشی هماهنگ کنیم. معلمان به تبعیت از همسر باید از شهری به شهر دیگر جابجا شوند اما چرا قوانین را تغییر ندادیم که نیروهای سازمان‌های دیگر به احترام معلم و دانش آموز جابجا و منتقل شوند؟

یک علت ضعف و کوتاهی خود آموزش و پرورش بوده است. علت دیگر این است که آموزش و پرورش غیرحرفهای تلقی شده و برخی تصور می‌کنند می‌توانند مداخله کنند.

باید بگوییم آموزش و پرورش از دست رفت، به داد آموزش و پرورش برسید و آن را از دست مداخله گران نجات بدهید. در چند مرحله ۴۰ هزار، ۶۰ هزار و ۸۰ هزار نفر از نیروهای نهضتی و غیره که یک روز آموزش ندیده بودند وارد آموزش و پرورش شدند و سرنوشت بچه ها را ۳۰ سال به آنها سپردیم.

منبع: احمد عابدینی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش/ ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *