طرح "کودکان، دوستان طبیعت" در ۲۸ مرکز آموزشی کرمان اجرا می‌شود.

طرح “کودکان، دوستان طبیعت” در ۲۸ مرکز آموزشی کرمان اجرا می‌شود.

طرح کودکان دوست طبیعت در سال آموزشی ۹۹ – ۹۸ به صورت هدفمند برای مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، دبستان (شهری و روستایی) برنامه ریزی شده است.

در این طرح مربیان عضو سازمان مردم نهاد جمعیت دوست داران زمین سبز، قبل از اعزام به مدارس در قالب جلسات آموزشی و کارگاه های مهارت آموزی، فنون تدریس و روش های انتقال مباحث را فرا گرفته و سپس بر اساس یک تفاهم نامه همکاری و با مساعدت معاونت آموزش ابتدایی، مجوز ورود مربیان به مراکز آموزشی صادر شود و به انتقال مباحث به دانش آموزان در مدارس منتخب طرح اقدام کند.

۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز با حجم هر نفر ۱۰ ساعت تحت آموزش و فرهنگ سازی در رابطه با حفظ منابع طبیعی قرار داده می‌شود.

در گام نخست و به منظور آشنایی جامعه هدف با اجزای منابع طبیعی و از طریق خلق شخصیت هایی مانند قطرک، سبزک، نخودی و غیره دانش آموزان را با اهمیت منابع طبیعی و بخش های چهارگانه آن شامل جنگل، مرتع، آبخیز، بیابان آشنا می شوند.

و در ادامه به منظور آگاهی بخشی دانش آموزان برای حفاظت از منابع طبیعی، اردوهای بازدید از طبیعت یا به نمایش گذاشتن بخش هایی از آن در کلاس های درس مانند انواع گونه های جنگلی یا تصاویر جنگل های مختلف با سایر بخش ها انجام می شود.

از علاقمندان دعوت می شود برای عضویت در طرح همیاران طبیعت (دانش آموزی و مروج) و برای صیانت از عرصه های طبیعی و اشاعه فرهنگ طبیعت دوستی از طریق سامانه http://hamyartabiat.frw.ir مشارکت کنند.

علاقه مندان عضویت در این طرح، کارت همیار طبیعت دریافت کرده و به عنوان یک عضو افتخاری علاوه بر ترویج فرهنگ منابع طبیعی و اشاعه آن، به عنوان یک جنگلبان افتخاری در زمان مشاهده تخریب یا تصرف در عرصه های منابع طبیعی از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ موضوع را به یگان امداد جنگل و مرتع در پیشگیری و یا اعلام آن کمک کنند.

منبع: رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان/ ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *