بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – کتاب‌های شگفت‌انگیز پرنده‌ی آقای موریس لسمور

The Fantastic Flying Books of Mr Morris Lessmore
🎗 نویسنده و کارگردان: William Joyce

آمریکا (۲۰۱۱) Moonbot Studios

ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کوتاه

گروه سنی: محدودیت سنی برای مشاهده‌ی این انیمیشن وجود ندارد.

✅ «موریس لسمور» در بالکن یک هتل نشسته و مشغول نوشتن خاطراتش است. ناگهان طوفان شدیدی آغاز می‌شود و هر آن‌چه را روی زمین است، به پرواز در می آورد. موریس در تقلا برای نجات خود و کتابش، وارد دنیای عجیب و غریبی می‌شود … .

✍ مشاهده‌ی این انیمیشن، فرصت مناسبی گفت‌و گو با کودکان درباره ی کتاب‌های مورد علاقه‌ی آن‌هاست. تا بپرسیم اگر قرار باشد فقط با یکی از کتاب‌های خود به یک جزیره‌ی ناشناخته سفر کنند، کدام کتاب‌هایشان را انتخاب می‌کنند؟

ویلیام جویس (نویسنده و کارگردان)، بعد از طوفان کاترینا به پناهگاه‌ها سر می‌زند و مشاهده می‌کند کتاب‌خواندن، روحیه و شادی را به بچه ها برمی‌گرداند. یافته‌ای که به تدریج در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت و این روزها هم، فعالان بسیاری با همین هدف به مناطق آسیب‌دیده می‌روند و کودکان را با کتاب و لذت کتاب‌خوانی آشنا می‌کنند.

کتاب خواندن، یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش توانمندی‌های کودکان است. کودکان نیازمند آموختن مهارت‌های زندگی هستند و کتاب، منبعی مورد اعتماد در این زمینه است. کتاب‌خوانی برای بچه ها، تمرینی برای کسب مهارت‌های اجتماعی، تعامل و گفت‌وگو با دیگران و نیز تمرین و تجربه‌ای برای خوب گوش‌دادن به شمار می‌رود. داشتن برنامه‌ی کتاب‌خوانی منظم روزانه یا هفتگی، به تقویت ارتباط و نزدیکی بین کودکان و والدین کمک شایانی خواهد کرد.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *