ماجراجویی در زامبِزیا Adventure in zambezia

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – ماجراجویی در زامبِزیا Adventure in zambezia

🎗 نویسنده: Raffaella Delle Donne
کارگردان: Wayne Thornley

آفریقای جنوبی (۲۰۱۲) triggerfish animation studios

ژانر: انیمیشن، ماجراجویی و کمدی

گروه سنی: به علت برخی صحنه‌های ترسناک، مرگ والدین، برای کودکان زیر پنج سال مناسب نیست و برای سنین پنج تا هفت سال راهنمایی و همراهی والدین توصیه می‌شود. منبع: شورای کودک و رسانه‌ی استرالیا.

✅ «کای» شاهین نوجوانی است که سرشار از شور و شوق و حس ماجراجویی است. پدر او (تندای) با هدف محافظت و نگه‌داری از پسرش، همواره حد و مرزهای سختی را برای فرزندش تعیین می‌کند. روزی کای تصمیم می گیرد راهش را از پدرش جدا کند و … .

✍ تندای همواره سعی می‌کند با ایجاد محیطی امن، از پسرش در مقابل حوادث احتمالی محافظت کند. او با قوانین و مقررات سختگیرانه‌اش تا جایی پیش می رود که دوستان جدید کای را از خانه‌اش بیرون می‌کند. مشاهده رابطه ی والد- فرزندی بین آن‌ها، تلنگری است برای والدین، تا بدانند با استفاده‌ی مداوم و نابجا از بایدها و نبایدها، فرزندشان را از کسب تجربه‌های مختلف محروم می‌کنند. این موضوع نه تنها باعث کاهش اعتماد به نفس کودک در مقایسه با هم‌سالان خود است، بلکه به رابطه‌ی آنها با پدر و مادر لطمه‌ی جبران ناپذیری وارد می‌کند.

در این پویانمایی کودکان با انواع پرندگانی مانند لاشخور، شاهین، عقاب، لک لک و … آشنا می‌شوند. انیمیشن‌هایی که با تکیه بر شخصیت‌پردازی حیوانات ساخته می‌شوند، فرصت مناسبی را در اختیار والدین قرار می‌دهد تا همراه فرزندان خود درباره‌ی حیوانات مختلف و شرایط زندگی آن‌ها تحقیق و گفتگو کنند. انتخاب حیوان یا پرنده ای که بیشتر مورد توجه و کنجکاوی کودک قرار گرفته، شروع خوبی برای گفتگو و گذران وقت با کودکان است.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *