دورا و شهر گمشدهی طلا Dora and the lost city of gold

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – دورا و شهر گمشده‌ی طلا Dora and the lost city of gold

🎗 نویسنده: Nicholas Stoller
کارگردان: James Bobin

استرالیا و آمریکا (۲۰۱۹) Paramount Players, Walden Media

ژانر:خانوادگی، ماجراجویی

گروه سنی: به علت برخی صحنه‌های ترسناک و ارائه‌ی مفاهیم خاص، برای کودکان زیر پنج سال مناسب نیست و برای کودکان بین پنج تا نه سال نیز همراهی و راهنمایی والدین توصیه می‌شود. منبع: شورای کودک و رسانه‌ی استرالیا

✅ «دورا» همراه پدر و مادرش که هر دو استاد باستان‌شناسی هستند، در کلبه‌ای نزدیک جنگل زندگی می‌کند. پدر و مادر دورا تصمیم می‌گیرند برای یافتن شهر افسانه‌ای (پاراپاتا)، سفر ماجراجویانه‌ای را آغاز کنند. دورا با هیجان از این سفر استقبال می‌کند، اما پدر و مادر تشخیص می‌دهند که او برای این سفر آمادگی لازم را ندارد. بنابراین دورا برای تحصیل در دبیرستان، به لس‌آنجلس می‌رود.

✍ دورا دختری شاد و پر انرژی است. او تمام سال‌های زندگی خود را در جنگل گذرانده است و با زندگی شهری آشنایی ندارد. حتی پسرعموی او (دیگو) در بدو ورود به مدرسه از بودن با دورا احساس راحتی نمی‌کند و از او می‌خواهد مدل موهایش را تغییر دهد. بسیاری از کودکان ممکن است در شرایط مختلف، در مورد ویژگی‌های ظاهری مانند چاقی، لاغری، مدل مو، قد، عینک و …. از سوی سایر همسالان خود مورد انتقاد یا تمسخر قرار بگیرند. کودکان در این فیلم می‌بینند، دورا خودش را همان‌گونه که هست، پذیرفته است و به توانایی‌های خود ایمان دارد. همین موضوع انرژی لازم را برای رشد و پیشرفت و رسیدن به هدف، برای او مهیا می‌کند.

این فیلم با اقتباس از مجموعه‌ی کارتونی «دورای کاوشگر» ساخته شده است و کوله پشتی سخنگو و میمونِ دورا (بوتس)، او را در این ماجراجویی همراهی می‌کنند.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *