شگفت انگیزان

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – شگفت‌انگیزان The Incredibles 1

🎗 نویسنده و کارگردان: Brad Bird

تولیدکننده Walt Disney, Pixar

آمریکا (۲۰۰۴)

ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، اکشن

گروه سنی: به علت استفاده‌ی مکرر از محتوای خشونت‌بار و صحنه‌ی شکنجه، برای کودکان زیر نه سال توصیه نمی‌شود و برای کودکان بین نه تا سیزده سال نیز راهنمایی و همراهی والدین توصیه می‌شود. منبع: شورای کودک و رسانه‌ی استرالیا
نظر دبستانک: حتی برای کودکان بزرگتر نیز چنین فیلم‌هایی توصیه نمی‌شود. (بررسی فیلم در کانال، به معنای تایید آن نیست. برای آگاهی والدها و مربیان است).

✅ آقا و خانم شگفت‌انگیز به همراه بچه‌هایشان، دارای قدرت‌های فوق بشری هستند و از قدرت‌های خود برای کمک به مردم عادی استفاده می‌کنند. آقای شگفت‌انگیز، پس از حادثه‌ای متهم به خرابکاری می‌شود، و طبق قانون باید مانند مردم عادی زندگی کند. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که او پیشنهادی از طرف شرکتی دریافت می‌کند که اجازه می‌دهد مانند گذشته از قدرت خود استفاده کند.

✍ شگفت‌انگیزان ۱، انیمیشنی است که بر مبنای قهرمان‌هایی با قدرت خارق‌العاده، تهیه شده است. ابرقهرمان‌ها با ویژگی‌های خاصی مانند پرواز کردن، بزرگ، قوی و جذاب‌بودن، حجم بالایی از توانایی های غیر واقعی را به تصویر می‌کشند. موضوع داستانی این انیمیشن‌ها بسیار پیچیده است و در آن رفتارهای اجتماعی پسندیده مانند کمک به دیگران، معمولا با خشونت و درگیری توام است. از سویی دیگر، کودکان در سال‌های دبستان هنوز به مرحله ای از رشد شناختی نرسیده‌اند که پیام‌های اخلاقی این قبیل انیمیشن ها را به‌طور مستقیم درک کنند. علاوه بر آن، کودکان در سنین پایین قادر به تفکیک بین دنیای واقعی و غیر واقعی نیستند. بنابراین احتمال بروز پرخاشگری، رفتارهای نامناسب و تهاجمی در آن‌ها افزایش می‌یابد.

🔦 مشاهده چنین انیمیشن‌هایی مناسب است؟ یا به طور کامل کنار گذاشتن آن‌ها را توصیه کنیم؟
این سوال باید توسط کارشناسان توانمند مورد بررسی و پاسخ‌گویی قرار گیرد. ما آماده‌ایم که این موضوع را به بحث بگذاریم و نظرات مختلف در این زمینه را در کانال دبستانک منعکس کنیم.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *