بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – پدینگتون ۱ Paddington

🎗 نویسنده و کارگردان: Paul King

انگلستان و فرانسه (۲۰۱۴)، تولید کننده Heyday Films، StudioCanal

ژانر: ماجراجویی، کمدی، خانوادگی

گروه سنی: به علت برخی صحنه‌های ترسناک و طرح مساله‌ی جدایی از خانواده، راهنمایی و همراهی والدین برای کودکان زیر هفت سال توصیه می شود. منبع: شورای کودک و رسانه‌ی استرالیا.

✅ جغرافیدان و جهانگرد انگلیسی به نام «مونتگومری کلاید» در اعماق جنگل‌های پرو، با گونه‌ای خرس مواجه می‌شود. مدتی با آن‌ها زندگی می‌کند و متوجه می‌شود آن‌ها بسیار باهوشند و توانایی یادگیری بالایی دارند. نام آن‌ها را لوسی (Lucy) و پاستوزو (Pastuzo) می‌گذارد. هنگام بازگشت، مونتگومری کلاهش را به سمت آن‌ها می‌اندازد و به خرس‌ها می‌گوید اگر زمانی به لندن بروند، از آن‌ها استقبال خواهد کرد. ماجرا از زمانی آغاز می‌شود که سال‌ها بعد یکی از آنها تصمیم می‌گیرد به لندن سفر کند.

✍ «پدینگتون» فیلمی درباره پذیرش تفاوت‌هاست. کودکان در این فیلم یاد می‌گیرند که احترام واقعی به دیگران به معنای پذیرش تفاوت‌های آن‌هاست. یاد می‌گیرند که تفاوت‌های ظاهری و فردی نباید مانع دوستی و همدلی با دیگران شود. هم‌چنین والدین می‌توانند در مورد رفتارهایی که باعث بی‌احترامی و صدمه به دیگران می‌شود، با کودکان گفتگو کنند. اما آیا احترام به دیگران و پذیرش تفاوت‌های فردی، به معنای پذیرش رفتارهای بد و ناپسند آن‌هاست؟

این فیلم با اقتباس از مجموعه کتاب‌های «خرسی به نام پدینگتون» اثر مایکل باند، تهیه شده است. پدینگتون نه تنها فیلمی سرگرم‌کننده و خنده‌دار است؛ بلکه مفاهیم ارزشمندی مانند مهربانی، احترام و خوبی به دیگران را به زیبایی به نمایش می‌گذارد.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *