زندگی حشرات

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – زندگی حشرات The bug life

🎗 نویسنده و کارگردان: John Lasseter

محصول آمریکا – دیزنی و پیکسار (۱۹۹۸)
ژانر: کمدی و ماجراجویی

گروه سنی: ظاهر ترسناک و حرکات خشونت‌بار ملخ‌ها ممکن است برای کودکان زیر شش سال ایجاد اضطراب کند.

✅همه‌ی مورچه ها مجبور به جمع کردن آذوقه و مواد غذایی برای ملخ‌ها هستند. «فلیک» مورچه‌ی مخترع و مبتکری‌ست که برای هر مساله و مشکلی، متفاوت از سایر مورچه ها فکر می‌کند. اما بقیه‌ی مورچه ها او را خرابکار و دست و پا چلفتی می‌دانند و اندیشه های او را باور ندارند. وقتی ملخ‌ها برای گرفتن مواد غذایی، به کلونی مورچه‌ها نزدیک می‌شوند، فلیک آخرین مورچه‌ای است که آذوقه‌هایش را در محل جمع آوری قرار می‌دهد و ناگهان اتفاقی می افتد…

✍انیمه‌ی «زندگی حشرات» اگرچه از همان داستان قدیمی «ملخ و مورچه» ساخته شده است، اما پیام، تجربه و چالش جدیدی را پیش روی بینندگان قرار می‌دهد. دوستی، شجاعت، اهمیت گروه و کار گروهی، ضرورت تحمل خطاهای دیگران، ارتباط و روحیه‌ی رهبری از نکات آموزنده ای هستند که کودکان می‌توانند از این انیمه بیاموزند.

فلیک در ابتدای انیمه به صورت ناخواسته اشتباهی انجام می‌دهد که می‌تواند مشکلات جدی برای کلونی مورچه‌ها ایجاد کند! اما او سعی می‌کند در مورد مشکل به وجود آمده با ملکه‌ی مورچه‌ها صحبت کند. کودکان یاد می گیرند، دروغ گفتن و فرار از قبول مسئولیت اشتباهی است که معمولاً منجر به مشکلات دیگری می‌شود. مشکلاتی که جدی‌تر از اشتباه اصلی هستند.

دیدن این انیمه، فرصت مناسبی برای یادگیری و آشنایی با زندگی مورچه‌ها و حشرات است و زمینه‌ی مناسبی برای گفت‌و‌گو با کودکان در مورد موضوع‌های مطرح شده در این انیمه فراهم می کند.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *