خرگوشی به نام پیتر

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – خرگوشی به نام پیتر Peter Rabbit

🎗 نویسنده و کارگردان: Andrew Chesworth

آمریکا و استرالیا (۲۰۱۸)، تولید کننده Columbia Pictures
ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

گروه سنی: به دلیل صحنه‌های ترسناک و خشن و رفتارهای نامناسبی که ممکن است توسط کودکان تقلید شود، برای کودکان زیر هفت سال مناسب نیست و برای کودکان بین هفت تا دوازده سال نیز، همراهی و راهنمایی والدین توصیه می‌شود. منبع: شورای کودک و رسانه‌ی استرالیا

✅ «پیتر» خرگوش بازیگوشی است که همراه خانواده‌اش در نزدیکی مزرعه‌ی پیرمرد کشاورزی به نام آقای مک گرگور زندگی می‌کند. پیش از ورود انسان‌ها، خرگوش‌ها ساکنان اولیه‌ی این زمین‌ها بوده‌اند. به همین دلیل “پیتر” باور دارد محصولات مزرعه متعلق به آن‌ها است. آقای مک گرگور سعی می‌کند با کشیدن حصار، حیوانات را از مزرعه‌اش دور نگاه دارد و همین باعث ایجاد درگیری و اختلاف بین آن‌ها شده است.

✍ این پویانمایی سه‌بعدی با موضوع آن مالکیت و تصاحب، به صورتی روایت می‌شود که ما را به سمت جانب‌داری از یک طرف دعوا یا هر دو طرف ماجرا سوق می‌دهد. شناخت مرز و سهم ما در هر بخش از زندگی و رعایت حقوق دیگران موضوعی‌ست که والدین می‌توانند در مورد آن با کودکان گفتگو کنند. کودکان باید یاد بگیرند که حضور در هر موقعیت و شرایطی، حق و مسئولیت هایی برای آن‌ها ایجاد می‌کند و افراد تا جایی می‌توانند با توجه به انتخاب خودشان زندگی کنند که به حقوق دیگران آسیبی نزنند.

این فیلم بر اساس کتاب‌های بئاتریکس پاتر ساخته شده است اما فضای فیلمنامه، از لحن مهربان و دوستانه‌ی کتاب فاصله‌ی زیادی دارد. خشونت و درگیری مداوم بین خرگوش‌ها و پیرمرد مزرعه‌دار، وجود چند مورد شوخی نامناسب برای کودکان و حتی درگیری بر سر تصاحب مهر و محبت دیگران، اگرچه باعث ایجاد صحنه‌های خنده‌دار می‌شود اما جنبه‌های مثبت فیلم را کاهش داده است.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *