در جست و جوی دری

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – در جست‌وجوی دُری Finding Dory

🎗 نویسنده و کارگردان: Andrew Stanton

تولید کننده: Walt Disney, Pixar

آمریکا (۲۰۱۶)

ژانر: کوتاه، ماجراجویی، کمدی

گروه سنی: برخی صحنه های این انیمیشن ممکن است برای کودکان زیر شش سال، ایجاد اضطراب نماید. منبع: شورای کودک و رسانه‌ی استرالیا

✅ «دُری» ماهی کوچکی است که حافظه‌ی کوتاه‌مدت ندارد و همین باعث شده است که پدر و مادرش را گم کند. اما گاهی اوقات بخش‌های کوچکی از زندگی با پدر و مادرش را به‌یاد می‌آورد. روزی هنگام گشت و گذار در مدرسه، جریان سریع آب، دُری را به زمین می‌زند و همین باعث می‌شود، خاطرات بیشتری مربوط به محل زندگی قبلی خود را به‌ یاد آورد. دُری تصمیم می‌گیرد به جست‌وجوی پدر و مادرش بپردازد.

✍ پذیرش آگاهانه‌ی تفاوت‌های فردی کودکان، اصلی مهم و کلیدی در فرزند پروری است. با آن‌که «دُری» حافظه‌ی کوتاه‌مدت ندارد، اما پدر و مادرش او را همان طور که هست، باور دارند و آن پدیده را به عنوان یک ویژگی و حقیقت وجودی فرزندشان پذیرفته‌اند. آنها به جای سرزنش، سرکوب یا انکار، در پی یافتن راه‌حل‌هایی برای ایجاد شرایط بهتر برای فرزندشان هستند.

کودکان در این پویانمایی می‌بینند، حتی افراد با ویژگی‌های خاص هم می‌توانند با ترس‌های گذشته‌ی خود روبرو شوند و بر مشکلات غلبه کنند. آنها یاد می گیرند باور و اعتقاد به خود، تلاش و کوشش مستمر، کلید اصلی دست‌یابی به موفقیت است.

🔦 «به شنا ادامه بده»، جمله‌ای است که در این پویانمایی بارها تکرار می‌شود و درس بزرگی است که اغلب ما اهمیت آن را فراموش می‌کنیم. وقتی در زندگی با مشکل روبرو می‌شوید و اوضاع برایتان سخت می‌شود، فقط رو به جلو ادامه دهید.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *