راتاتویی

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – راتاتویی Ratatouille

🎗 نویسنده و کارگردان: Brad Bird

محصول آمریکا – پیکسار (۲۰۰۷)
IMDB: 8.0/10
ژانر: کمدی و ماجراجویی

گروه سنی: به علت برخی صحنه های ترسناک، حیوانات در خطر و موضوع جدایی از خانواده, برای کودکان زیر هشت سال در صورت راهنمایی و همراهی والدین توصیه می‌شود (منبع: شورای کودک و رسانه‌ی استرالیا)

✅ «رمی» یک موش صحرایی است که همراه خانواده ی خود در یک خانه روستایی زندگی می‌کند . رمی با داشتن ذوق و استعداد ذاتی در چشایی و آشپزی، آرزوهای بزرگی در سر دارد. در حالی که موش های دیگر برای زنده ماندن, غذا و زباله سرقت می کنند، او اندیشه دیگری دارد. یک روز در حین دزدی از خانه ی پیرزن روستایی، اتفاقی می افتد که مسیر زندگی رمی تغییر می کند.

راتاتویی

✍️ رمی از اینکه خانواده و همنوعانش توانایی‌هایش را درک نمی‌کنند ناراحت و غمزده است اما سعی می‌کند با این موضوع کنار بیاید. فارغ از آن چه که هست، او می خواهد تصمیم بگیرد چه چیزی باشد و آرزویی در سر دارد که قبل از آن هیچ موشی آن را تجربه نکرده است.
او می خواهد مانند “گوستیو” یک سر آشپز حرفه ای شود. رمی بارها و بارها در موقعیت شکست و ناامیدی قرار می گیرد اما با تلاش و پشتکار و تفکر خلاق موفق می شود راهش را پیدا کند.

اگرچه قهرمان اصلی داستان یک موش است، اما به قدری شخصیت پردازی دقیق و عمیقی دارد که به راحتی کودکان را در موقعیت همذات پنداری قرار می دهد.

راتاتویی

تصور وجود موش آن هم در آشپزخانه و در حال آشپزی کردن، ممکن است برای بسیاری چندش آور باشد، اما این انیمه شما را در موقعیتی قرار می دهد که متفاوت فکر کنید و از آن چه اتفاق می افتد, لذت ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *