کربوهیدارت در صبحانه کودکان

صبحانه ی کودکان با کربوهیدرات و افزایش کارآیی آن ها در مدرسه

مصرف کربوهیدرات در وعده صبحانه باعث افزایش کارآیی کودکان در مدرسه می شود.

تغذیه مناسب و صحیح در دوران کودکی و نوجوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علاوه بر تاثیرات جسمانی بر عملکرد ذهنی موثر است.

خوردن صبحانه برای کودکان و نوجوانان ضروری است. والدین باید شرایط خوردن صبحانه مقوی و کامل را برای فرزندان خود فراهم کنند تا کودکان و نوجوانان در مدرسه یادگیری بهتری داشته باشند.

وعده صبحانه باید چربی کمتری داشته باشد. کودکان به دلیل فعالیت زیاد در مدرسه آب زیادی از دست می دهند، بنابراین مصرف مایعات به میزان کافی برای آن ها لازم و ضروری است.

پیروی از تغذیه صحیح در دوران کودکی و نوجوانی در پیشگیری از مشکلات مغزی دوران بزرگسالی موثر است. مصرف فراورده های لبنی، گنجاندن منابع غذایی پروتئینی نظیر گوشت و حبوبات ، استفاده از مواد غذایی حاوی امگا ۳ نظیر ماهی و همچنین مصرف سبزی ، میوه های تازه و آبمیوه های خانگی و طبیعی به منظور حفظ سلامت جسمی و ذهنی به کودکان و نوجوانان توصیه می شود.

مصرف سوسیس و کالباس، نوشابه و آبمیوه های صنعتی ضرر دارد. کودکانی که به مصرف بیسکویت علاقه دارند، بهتر است از بیسکویت های بدون کرم و سبوس دار استفاده کنند.

خوردن غذا یا میان وعده در حین مطالعه و تماشای تلویزیون به دلیل اضافه وزن، چاقی و افزایش مصرف انرژی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بر استفاده از مواد غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D به دلیل شکل گیری و رشد استخوان ها در این سنین تاکید می شود.

منبع: ایسنا/ دکتر امید توپچیان پزشک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *