اسباب‌بازی های نانو

اسباب‌بازی‌های نانو دارای تاییدیه می‌شوند

در یک سال گذشته ستاد توسعه فناوری‌ نانو تلاش کرده است تا این فناوری را وارد صنعت اسباب‌بازی کند؛ از این رو دو محور «ترویج نانو با اسباب‌بازی» و «ارتقا کیفیت اسباب‌بازی‌ها با کمک فناوری‌نانو» را در دستور کار خود قرار داده است.

بر این اساس ستاد نانو با حضور در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی بخشی از این دستاوردها را برای علاقه‌مندان عرضه کرده است. در بخشی از این نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌توانند از نوعی بازی آموزشی برای یادگیری مفاهیم حوزه فناوری‌نانو بازدید کنند که این بازی توسط یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانوفناوری ارائه شده است. در این بازی مفهوم راهبرد بالا به پایین و پایین به بالا در تولید مواد نانویی به شکلی ساده به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. ستاد توسعه فناوری‌نانو در بخش ترویجی نیز اقدام به تدوین کتابچه‌ای برای تبیین انواع بازی‌ها با محور فناوری‌نانو کرده است.

این ستاد قصد دارد برای سامان‌دهی بازار محصولات آموزشی و اسباب بازی‌ها با موضوع فناوری‌نانو اقدام به ارائه تاییدیه‌ای کند که تولیدکنندگان مدعی ساخت محصولات آموزشی و اسباب‌بازی‌های آموزشی نانو از طریق اخذ این تاییدیه بتوانند از حمایت‌های ستاد نانو برای توسعه فعالیت‌ها و بازار محصولات خود استفاده کنند.

در بخش ارتقاء اسباب‌بازی با فناوری‌نانو، در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی غرفه‌ای تدارک دیده شده است که در آن برخی از فناوری‌های نانویی موجود در کشور که می‌توانند به ارتقا صنعت اسباب‌بازی کمک کنند، ارائه می‌شود. فناوری‌هایی نظیر پوشش‌های آبگریز یا نانوکامپوزیت‌های پلیمری می‌توانند به ارتقاء کیفیت اسباب‌بازی‌های تولید داخل کشور کمک شایانی کنند.

سومین نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی همزمان با پنجمین جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی از هفتم دی ماه در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرده و تا سیزدهم دی ماه برگزار خواهد شد. این نمایشگاه با همکاری «ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری» و «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» برگزار می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *