چهارشنبه فیلم

رده بندی سنی فیلم های کودکان در دنیا

از این پس در دبستانک، فیلم کودکان مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد.

این بررسی شامل همه‌ی انواع فیلم کودک از قبیل فیلم‌های داستانی، مستند، انیمیشن، … و در همه‌ی موضوع‌ها خواهد بود.

توجه شما را به این مطالب جلب می‌کنیم. مطالعه‌ی آن‌ها خالی از لطف و فایده نیست.

با دنبال کردن هشتگ #چهارشنبه_فیلم_دبستانک در شبکه‌های مجازی از مطالب جدید مطلع شوید.

تعیین رده‌ی سنی برای فیلم‌ها

🎗 درجه G- عمومی
مخفف General Audience به معنی این است که همه سنین قادر به تماشای این فیلم‌ها هستند و به این معنی است که فیلم چیزی را شامل نمی‌شود و حتی خطری برای بچه‌های کم‌سن هم ندارد: (۱۹۶۸–تاکنون)

🎗 درجه PG
مخفف Parental Guidance Suggested به معنی تصمیم‌گیری با والدین است که ممکن است مواردی برای بچه‌ها مناسب نباشد، و به این معنی است که والدین ممکن است دوست نداشته باشند بچه‌های جوانشان این سری فیلم‌ها را ببینند و ممکن است مسئله‌ای هم نداشته باشد. (۱۹۷۲–تاکنون)

🎗 درجه PG-13
مخفف Parents Strongly Cautioned به معنی تذکر قاطع به والدین است که بعضی موارد برای بچه‌های زیر ۱۳ سال نامناسب است و والدین باید برای اجازه دادن به بچه‌های جوان‌ترشان به دیدن این فیلم‌ها دقت کنند. این فیلم‌ها حاوی خشونت، سکس و برهنگی نیستند؛ فقط حاوی مقداری صحنه عشقی معمول و کم و کوتاه و مصرف مواد مخدر و دخانیات باز هم کم هستند. (۱۹۸۴–تاکنون)

🎗 درجه R
مخفف Restricted-Under 17 به معنی بچه‌های زیر ۱۷ سال باید با والدین همراه باشند یا شخص بزرگتری سرپرست آنها باشد و به این معنی است که هیئت تشخیص داده است که موارد این فیلم‌ها برای بزرگ‌سالان است و والدین بیشتر از فرزندانشان ترغیب می‌شوند که این فیلم‌ها را ببینند. همچنین ممکن است رتبه R به معنی‌های دیگری باشد، فیلم حاوی کلمات رکیک، خشونت، سکس و نمایش استعمال مواد مخدر و دخانیات است. (۱۹۶۸–تاکنون)

🎗 درجه NC-17
مخفف No One 17 and Under Admitted به معنی هیچ شخص ۱۷ سال و کوچک تر از آن نباید این فیلم را تماشا کنند. درجه NC-17 بر این دلالت ندارد که فیلم مستهجن و ضد اخلاقی است. (۱۹۹۰–تاکنون)

🎗 رده سنی NR
گروه بدون رده یا Not Rated فیلم هایی که درجه بندی نشده باشند در این رده قرار می گیرند. معمولاً خانواده ها از این فیلم ها استقبال نمی کنند.
.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *