coco

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – انیمیشن COCO

🎗 کارگردانان:
Lee Unkrich, Adrian Molina
نویسندگان:
Lee Unkrich , Jason Katz
هزینه تولید: ۱۷۵ میلیون دلار
گروه سنی: تصمیم با والدین است.
محصول کشور: ایالات متحده آمریکا
کمپانی توزیع کننده: Pixar- 2017

✅ انیمیشن «کوکو» درباره‌ی میگل، پسری دوازده ساله است که سرسختانه و با شوق به‌دنبال رویاهایش است. میگل می‌خواهد موسیقی‌دان شود. اما طبق یک سنت دیرین، خانواده‌ی میگل با موسیقی مخالفت می‌کنند و …

coco

✍️ اشتیاق میگل برای رسیدن به رویای نوازنده شدن، کودکان را ترغیب می‌کند که رویاهای زندگی‌شان را بشناسند و برای رسیدن به آرزوهای قلبی خود تلاش کنند. به ما یادآوری می‌کند، اجازه دهیم کودکانمان صدای قلبشان را بشنوند و تنها کاری که باید انجام دهیم، این است که در مسیر دستیابی به هدف‌ها همواره حامی آن‌ها باشیم. مطمئن باشیم اگر ذهنشان را با بایدها و نبایدها پر نکنیم، با توجه به علاقه و استعداد درونی راهشان را پیدا خواهند کرد.

coco

بخش عمده‌ای از فیلم در دنیای پس از مرگ روایت می‌شود و «مرگ» در اینجا قرار نیست ما را بترساند. مردگان در دنیایی دیگر زندگی می‌کنند و در روز مخصوصی از سال (روز مردگان) به دیدن دوستان و آشنایان خود می‌روند. این فیلم در فضایی فانتزی کودکان را با واژه و مفهوم مرگ آشنا می‌کند و از سویی دیگر مفاهیم اصولی و بنیادی زندگی را به کودکان آموزش می‌دهد. در عین حال به آن‌ها یاد می‌دهد زنده نگاه داشتن یاد و خاطره مردگان ارزشمند است و مرگ واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که یاد و خاطره‌ای در دنیای زنده‌ها نداشته‌باشند.

coco

🔺 این فیلم در هفتاد و پنجمین دوره‌ی جوایز گلدن گلوب نامزد دو جایزه‌ی بهترین پویانمایی و بهترین آهنگ اوریجینال شد که توانست جایزه اول را مال خود کند.کوکو در نودمین دوره جوایز اسکار در دو رشته‌ی بهترین انیمیشن و بهترین ترانه نامزد دریافت جایزه اسکار بود که موفق شد هر دو جایزه را به خود اختصاص دهد.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *