زیباترین باغ‌های تهران برای تفریح شما و فرزندانتان!

باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی با مساحتی حدود ۳٫۴ هکتار در محدوده شهرداری منطقه ۳ تهران واقع شده و بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی گردیده است تا به یکی از جاهای دیدنی تهران بدل شود.

آدرس: خیابان شیخ بهایی شمالی- ۲۰ متری پیروزان- کوچه شهید صابری


باغ فرمانیه (سفارت ایتالیا)

باغ فرمانیه – سفارت ایتالیا – یک اثر تاریخی ارزشمند و نمونه ای از معماری اصیل ایرانی مربوط به اوایل دوره قاجار با کاشی های طرح دار دوره ناصری است.

آدرس: خیابان فرمانیه- نرسیده به چهارراه فرمانیه


باغ موزه قصر

زندان قصر در سالهای اخیر توسط شهرداری تهران به باغ موزه‌ای پند آموز تبدیل شده است که بازدیدکنندگان می‌توانند همه روزه از قسمت‌های مختلف آن دیدن کنند. “باغ ایرانی” یکی از بخش های این مجموعه است که با بهره‌گیری از تنوع گیاهی یک فضای شهری دلنشین و یک موزه روباز محسوب ایجاد شده است.

تلفن: ۸۸۴۵۲۰۹۰- ۸۸۴۴۵۸۰۶

وب‌سایت: www.gasr.ir

آدرس: خیابان شریعتی- خیابان پلیس- میدان پلیس


باغ موزه هنر ایرانی

در این باغ سعی شده با توجه به پیشینه تاریخی ایران از دوره باستان تا‌کنون آثار به‌جای مانده به‌عنوان نماد در فضایی سبز که یادآور ایرانی کوچک است، گردآوری شود.

آدرس: میدان تجریش- یابان شهید دربندی (مقصود بیگ)- خیابان دکتر حسابی- شماره ۳۰


باغ ملک

باغ ملک، بزرگترین باغ غیر سلطنتی شمیران و یکی از قدیمی ترین باغ های طهران قدیم در محله گلابدره است که این روزها با الگو گیری از باغ شازده ماهان بازسازی شده و به عنوان یک پارک عمومی مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

آدرس: خیابان دربند- کوچه تاجیک


باغ فردوس

باغ فردوس یکی از خانه های ارزشمند و تاریخی در بخش شمیرانات تهران و در یکی از محله های قدیمی منطقه ای به همین نام قرار دارد که از هنگام سلسله قاجار تا به امروز به جا مانده است و از سال ۱۳۸۱ به عنوان موزه سینما مورد بهره برداری قرار گرفت.

آدرس: خیابان ولیعصر- نرسیده به میدان تجریش- خیابان باغ فردوس


باغ موزه نگارستان

باغ نگارستان از آن دست باغ‌هایی است با وجود دارا بودن شماره ۲۰۸۲ در فهرست میراث ملی ایران، سالها درش به روی مخاطبان بسته ‌بود؛اما این باغ با گشایش موزه مکتب کمال‌الملک روزنه‌هایی نو به روی گردشگران و شهروندان باز کرد.

آدرس: خیابان بهارستان


باغ سعد‌آباد

باغ سعدآباد با مساحتی در حدود یکصد هکتار، در دامنه‌های جنوبی البرز قرار گرفته، که از سمت شرق با گلابدره، از سمت غرب با ولنجک و از جنوب با تجریش همسایگی دارد.

آدرس: میدان تجریش- خیابان دربند- میدان دربند- مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد


خانه – باغ اتحادیه

“خانه – باغ اتحادیه” که این روزها همه آن را با نام خانه دایی جان ناپلئون (به دلیل اینکه این خانه لوکیشن سریال دایی جان ناپلئون بوده است) می‌شناسند، با همه بی‌مهری‌هایی که در چند سال گذشته دیده باز سرپا مانده‌است.

آدرس: میدان امام خمینی- یابان لاله‌زار-انتهای بن‌بست اتحادیه- پلاک ۱۲


باغ امیر سلیمانی

باغ ۲٫۵ هکتاری امیرسلیمانی با طراحی ایرانی و قدمتی تاریخی از باغات منطقه یک تهران است که از سوی شهرداری پایتخت بازسازی شده و هم اکنون با فضایی زیبا و چشم نواز پذیرای شهروندان پایتخت نشین است.

آدرس: محله‌ی جماران- جنب حسینیه‌ ۲ امام خمینی (ره)


باغ صبا

باغ و عمارت خیابان صبا مربوط به اواخر دوره قاجار است و در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۹۴۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس: تهران- خیابان انقلاب اسلامی-خیابان صبا (برادران مظفر)جنوبی- نبش کوچه سرمد


باغ نیاوران

باغ نیاوران در یکی از شمالی‌ترین نقاط شهر تهران و در دامنه رشته کوه‌های البرز واقع شده است. محوطه محصور این مجموعه به وسعت ۱۲۲۳۵۰ متر مربع یا حدوداً ۲/۱۲ هکتار است که سه کاخ صاحبقرانیه، احمد شاهی و نیاوران به همراه تعدادی از بناها و فضاهای خدماتی، رفاهی را در میان دارد.

آدرس: تهران- میدان نیاوران- مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی نیاوران


باغ موزه کتیبه ها

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با همکاری پژوهشکده زبان و گویش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نمایشگاهی دائمی از میراث مکتوب پیشینیانمان را برگزار کرده است که در فضای باغ راهی بسیار زیبا در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

وب‌سایت: www.niavaranmu.ir

آدرس: میدان نیاوران- ضلع شمال غربی- مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران


باغ خسرو شاهی

باغ ایرانی خسرو شاهی یکی از باغ های قدیمی در مجاورت بیت امام (ره) که به صورت بسیار زیبا بازسازی شده و در اختیار شهروندان تهران قرار گرفته است.

آدرس: خیابان نیاوران- محله جماران- نبش بیت امام خمینی (ره)


با استفاده از شش کتاب گردشگری کودکان برای اول تا ششم دبستان، کودکان دبستانی خود را با بوم‌گردی آشنا کنید.


مطالب پربازدید دبستانک

۱۰ کتاب برای تقویت روانخوانی کلاس اول

کتاب تقویت روخوانی کلاس اول

تقویت درک مطلب دبستانی ها

بهترین کتاب روانخوانی اول دبستان

خرید کتاب کودک

۴ کتاب تقویت درک مطلب کلاس اول

1 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *