نروژ کشوری امن برای درختان

نروژ اولین کشور در جهان است که متعهد شده میزان جنگل‌زدایی را به صفر برساند.

کشور نروژ با ملزم ساختن خود در به صفر رساندن جنگل‌زدایی گام مهمی را در جهت مبارزه با حفظ مناطق جنگلی برداشته است.

این کشور برای اجرایی شدن پروژه‌های حفاظت از جنگل‌ها در سراسر جهان بودجه اختصاص داده و از برنامه‌های حقوق بشر برای افراد محلی که در مدیریت جنگل‌ها نقش دارند، حمایت کرده است. این اقدام، پیروزی حائز اهمیتی در حفظ جنگل‌های استوایی است. طی چند سال گذشته تعدادی از شرکت‌ها خود را متعهد کرده‌اند تا تولید کالاهایی را که با تخریب جنگل‌ها ارتباط دارند متوقف سازند.

انجمن جنگل استوایی نروژ از سال‌ها قبل برای حمایت از تعهد به صفر رساندن جنگل زدایی فعالیت کرده است. همچنین نمایندگان مجلس نروژ از دولت این کشور درخواست کردند تا از طریق سیاست‌گذاری‌های مجزا و سرمایه گذاری از تنوع زیستی حفاظت کنند.

در سال ۲۰۱۴ نروژ در نشست آب و هوایی ملل متحد در نیویورک با آلمان و انگلیس به اعلامیه مشترکی دست پیدا کرد که متعهد شد تعهدات ملی جهت تامین کالا و اجناس، بدون نیاز به جنگل‌زدایی را ترغیب کند.

طبق گزارش روزنامه‌ی ایندیپندنت، تولید محصولات چوبی، روغن پالم و سویا در هفت کشور با میزان بالایی از جنگل‌زدایی همراه بوده و علت ۴۰ درصد کاهش منابع جنگلی استوایی و تولید ۴۴ درصدی انتشار گاز کربن بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ بوده است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *