از ثبت نام کلاس اولی‌های ۹۵ چه خبر؟

معاون وزارت آموزش و پرورش (محمد دیمه ور) در خصوص زمان ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی آینده گفت: ثبت نام در دوره ابتدایی فقط در پایه اول انجام می‌شود و کار ثبت‌نام از دانش آموزان سایر پایه‌ها به طور خودکار و بدون نیاز به حضور فیزیکی والدین، اجرا می‌شود. دیمه‌ور با اشاره به اینکه ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از ابتدای خرداد ماه ۹۵ آغاز خواهد شد، گفت: با تدبیری که اندیشیده شده خانواده‌های هنگام مراجعه به مدرسه برای ثبت نام فرزندشان ضمن دریافت فرم سنجش بدو ورود برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان و سنجش وضعیت سلامتی این افراد به مراکز سنجش معرفی می‌شوند.

وی گفت: نتایج این سنجش به عنوان یک مستند در اختیار مدیر، معلم مدرسه قرار می‌گیرد تا از این طریق بتوانند با توجه به توانایی و شرایط و تفاوت‌های فردی دانش‌آموز جریان یادگیری او را مدیریت کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم ارتباط اولیاء دانش آموزان با مدارس گفت: به دلیل ضرورت ارتباط مؤثر و سازمان یافته خانواده‌ها با مدرسه و معلم و مدیر یک دوره آموزشی در حد ۶ جلسه پیش بینی شده است که بخشی از آن در شهریورماه و بخشی در مهرماه برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ضروری است خانواده‌ها در جریان شیوه‌های یادگیری قرار گیرند، یادآور شد: بعضی از مداخلاتی که از سر دلسوزی ممکن است در جریان یادگیری فرزندان توسط والدین انجام شود، ممکن است مغایر با روال آموزش در مدارس باشد.

وی با اشاره به اجرای ارزشیابی کیفی و توصیفی از فعالیت‌های دانش آموزان، این امر را پدیده‌ای ارزشمند نامید که با اجرای آن دانش‌آموز در تمام مراحل رشد، در مدرسه و خانه، تحت نظارت و سنجش قرار دارد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *