آخرین اخبار درباره” بن کارت دانش آموزی در نمایشگاه کتاب ۹۵ “

بن کارت دانشجویی و دانش‌آموزی به عاملیت بانک شهر در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود. دانشجویان و دانش‌آموزان متقاضی می‌بایست به شعب بانک شهر مراجعه کنند و پس از پرداخت مبلغ بن کتاب، یک حساب بانکی توسط بانک شهر برای متقاضیان بن کتاب ایجاد شده و و اطلاعات آن شامل شماره کارت، رمز دوم، CVV2 و تاریخ انقضا از طریق پیامک برای دانشجو ارسال می‌شود.دانشجویانی که متقاضی کارت فیزیکی هستند، کافی است شعبه بانک شهر مورد نظر را انتخاب و به این ترتیب بُن‌کارت خود را دریافت کنند.

این طرح به صورت مستقیم دانش‌آموزان را به سمت کتابخوانی حرکت می‌دهد. تشویقی که از سوی دولت برای حمایت از ناشران و نویسندگان انجام می شود قطعا تاثیر خوبی خواهد داشت.

بن‌کارت‌های دانش‌آموزی به کودکان و نوجوانان شخصیت می‌دهد. دانش‌آموزان باید بتوانند کتاب‌های مورد نظر خودشان را آزادانه انتخاب کنند و یا تحت نظر والدین این کار را انجام دهند.

باید سازوکاری طراحی شود تا دانش‌آموزان با این بن‌کارت‌ها فقط کتاب بخرند. این بن‌کارت‌ها نباید در غرفه‌های کتاب‌های کمک درسی یا لوازم‌التحریرفروشی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. خانواده ها نباید کودکان و نوجوانان خود را ملزم به خواندن تعداد محدودی از کتاب ها کنند؛ بلکه آنها باید در انتخاب و خواندن کتاب های مورد علاقه خود کاملا آزاد باشند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *