🔻 اهمیت گردشگری کودک


در آینده‌ای نسبتا نزدیک، صنعت گردشگری، اولین یا دومین صنعت کشور خواهد بود. یعنی در زمانی که کودکان امروز در حال بنای جامعه‌ی فردا هستند.
آموزش گردشگری (بوم‌گردی) به کودکان در این دوران، آن‌ها را قادر می‌کند تا در جوانی (و حتی نوجوانی) از هزاران عنوان شغلی مربوط به گردشگری و صدها هزار فرصت شغلی ممکن، بهترین بهره را ببرند و در جایگاه‌های مناسب‌تری قرار گیرند.

🔻 گردشگری کودک


اما همین امروز نیز می‌توان با آموزش مطالب مرتبط و کاربرد آن‌ها در عمل آنان را از لذت بی‌پایان این فعالیت مفید بهره‌مند ساخت و گذشته از اطلاعات فراوانی که در مواجهه با طبیعت می‌آموزند، آنان را در مسیری قرار داد که در حفظ محیط‌زیست سرزمین خود سهم فعالی داشته باشند.

🔻 طبیعت‌گردی با کودک


بردن کودک به طبیعت و شهرها و روستاهای سرزمین عزیزمان، جان او را لبریز از چیزهایی می‌کند که برای زندگی بهتر در امروز و آینده به آن نیاز دارد. لازم هم نیست که همیشه این کار طی برنامه‌های مفصل و با افراد زیاد انجام شود. حتی به صورتی محدود و در قالب گردشگری مادر و کودک نیز می‌تواند ما را به نتایجی برسند که انتظار داریم.

🔻 گردشگری کودک در ایران


گردشگری کودک در ایران در حال حاضر با محدودیت‌ها و دشواری‌هایی روبه‌روست و بدیهی است که با گردشگری کودک در جهان تفاوت‌های مهمی داشته باشد.
اما اولا رشد اندیشه‌های مربوط به گسترش گردشگری در سال‌های احیر رشد و شتاب بسیاری داشته و بسیاری از زیرساخت‌های این موضوع در حال طراحی و اجرا هستند و ثانیا فرصت‌های بی‌نظیر و بسیار متنوع گردشگری در سرزمین‌ پهناورمان، باعث می‌شود که خیلی زود به برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به اکثر کشورهای جهان برسیم.

🔻 کتاب گردشگری کودک


نشر دبستانک در این زمینه و در قالب شش‌کتاب‌ها با نگرش زیست‌بوم‌گردی (گردشگری همراه با حفظ محیط‌زیست) اقدام به چاپ شش کتاب آموزشی گردشگری برای کلاس اولی‌ها، کلاس دومی‌ها … تا کلاس ششمی‌ها کرده است که می‌تواند توجه و علاقه به گردشگری را در جان دبستانی‌ها نهادینه کند.

🔷 اطلاعات مربوط به این کتاب‌ها و نمونه‌ی صفحات آن‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.
ارسال پستی کتاب های دبستانک به همه جای ایران رایگان است.